CLicK IkLaN DiSiNi SanGaT BeSt..!!

Followers

Sunday, November 22, 2009

iSyArAt cInTa..


Bicara soal cinta, tak kira apa jua situasinya, sama ada kita di sekolah, tempat kerja atau di mana saja, pasti akan terpesona pada seseorang insan. Adakalanya, individu istimewa itu ada yang menepati cita rasa dan kemahuan kita dan ada pula yang secara tak langsung kita terpikat padanya tanpa sebarang sebab! Mungkin itu dinamakan cinta atau 'crush'

Bagaimana agaknya reaksi kita ketika bertembung dengan nya? Tersipu malu atau berlagak selamba.? Begitu juga jika ada jejaka atau gadis yang menaruh hati pada kita tapi takut untuk berterus terang. Mungkin si dia, takut untuk menerima hakikat bahawa kamu sudah mempunyai kekasih atau malas melayan perasaan cintanya.

Cuba kamu perhatikan reaksi dan pandangan matanya. Hah! tentu lain bukan. Berdasarkan renungan mata yang tajam sambil melemparkan sebuah senyuman yang bisa mengegar jantung, boleh menyatakan sesuatu makna yang tersirat maksudnya. Tapi bagi yang berani, tentu saja sudah meluahkan apa yang terpendam dihati. Sungguhpun begitu, bukan semua yang berani menyatakan cintanya. Lirikan mata dan senyuman boleh digunakan untuk menyampaikan maksud yang beraja dihati.

Setiap orang pasti pernah melalui dan merasai sendiri perasaan seperti ini. Betul kan.? Aku juga tidak terkecuali mengalami perasaan tersebut. Sikap kita akan berubah setiap kali kita berhadapan dengan orang yang kita cintai. Bila pandangan bertembung, cepat-cepat melarikan pandangan itu seperti ada satu getaran di jiwa bila melihat si dia dan selalu curi-curi pandang pada si dia. Control ayu! Buat itu dan ini rasa tidak selesa semua rasa seperti dikawal. Muka merah padam dan terasa malu bila si dia mengusik atau menyapa. Malu konon! tapi di dalam hati sudah berbunga-bunga. Gelisah dan tak senang duduk apabila si dia di hadapan mata, semua kerja yang dilakukan serba tidak menjadi.

Situasi begitu yang akan terjadi saat aku berhadapan dengan si dia yang aku cintai. Mungkin, kawan-kawan juga pernah mengalaminya..^_^

p/s dah lama tak rasa perasaan ini..time first love rasanya..=)


2 comments:

myQza said...

kenapa perlu diam2? nanti selalu sakit!

U-Nie_sYa said...

Diam bagi yg pemalu..
kalau yang berani mesti dah diluahkan perasaan yg terpendam tu..

Chat Zone

...My melody...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

...Visitor...

...Since 14 March 2010... free counters