CLicK IkLaN DiSiNi SanGaT BeSt..!!

Followers

Thursday, November 5, 2009

SkAnDaL di iNtErNeT!!


Hai..mendidih bila aku dengar cerita member aku yang seorang ni. Walaupun aku tak mengalaminya, tapi aku faham macam mana hancur dan remuknya hati seorang perempuan bila dipermainkan dan ditipu oleh orang yang kita sayang. Aku bukan nak buka story 'cintan-cintun' tapi sekadar nak berkongsi cerita dan pengalaman member aku ni, agar girl kat luar sana tu lebih berhati-hati dan buka mata bila tengah hangat dilamun cinta!

Kisahnya lebih kurang macam ni...dia dengan mamat ni dah lebih 2 tahun bertunang dan baru saja 6 bulan menjadi suami-isteri yang sah. Bayangkan betapa bahagianya hidup dorang pada permulaannya. Sampailah pada suatu hari yang si isteri ni dapat terkesan sesuatu yang tidak kena pada si suami dia tu.

Mana tak geramnya member aku tu. Si suami dia tu asyik menghadap laptop jer 24 jam! Alasannya nak settle kan kerja. Sampailah suatu hari, si member aku nie try pasang mata-mata untuk menyiasat dan mengintai aktiviti suaminya tu. Aku salah seorang spy member aku ni. Time aku intip si suami member aku ni kat tempat kerja dia. Memang terkejut beruk dibuatnya! Rupa-rupanya si suami member aku ni sedang 'asyik masyuk' berchatting dan berskandal di dunia maya.

Berat hati nak bagitau hal yang sebenarnya kat member aku ni. Bila aku bagitau hancur lebur hati member aku ni untuk membina sebuah keluarga yang bahagia dengan si suami. Member aku ni tetap sabar la walhal dalam hati tengah sakit dan sedih. Dia nak dapatkan bukti yang sahih la yang boleh buktikan yang suami dia tu main kayu tiga atau tak. Member aku nie cuba curi-curi baca msg kat hp si suami. Memang betul la sangkaan member aku nie bila baca msg yang jiwang-jiwang kat hp suami dia. Memang sah yang si suami bermain cinta di belakang dia dengan perempuan yang dia selalu chatting tu.

Bila dah cukup bukti, member aku terus pergi serang suaminya tu. Terkedu ler suaminya! Tapi lain pulak jadi si member aku lak yang dipersalahkan..hmm bertambah hancur dan lebur hati dia. Esoknya dia dapat note yang bertulis dari suami dia yang berbunyi 'Aku ceraikan engkau .......dengan talak 1'. Ya ALLah sampai sebegitu sekali dugaan yang dia dapat. Aku sebagai sahabat hanya boleh memberi kata2 semangat dan nasihat supaya dia boleh teruskan hidup dgn tenang.

Kesimpulan yang aku dapat buat di sini, memang ramai pasangan yang pada awalnya tidak sengaja mengenali dunie siber kemudian terus ketagih dengan permainan siber nie bila dah sekali terjebak! Skandal on-line pada dasarnya boleh diibaratkan seperti air yang tenang yang menghanyutkan. Diam-diam duduk di hadapan komputer tapi pada hakikatnya sibuk berkasih-kasihan. Ish memang dasyat. So girl! hati-hati la dengan pasangan korang. Di sini aku nak bagi sikit tips macam mana nak kenal pasti sama ada si buah hati you all tu terjebak dengan skandal internet nie atau tidak. Check it out!

1. Kalau si dia meluangkan terlalu banyak masa berbual di online(online chatroom), jadi you all kena lebih berwaspada.

2. Selalu mengajak kamu berbual menerusi internet. Haa..jaga-jaga, si dia sedang cuba mengambil kesempatan tu!

3. Kelihatan gelisah @ kusut jika tak dapat login dan serba tidak kena dibuatnya jika tidak duduk menghadap komputer.

So girl!! if korang ada terkesan salah satu dari petanda tersebut kat kekasih you all. Lebih baik la you all berhati-hati dengan pasangan masing-masing. Jangan sampai terkena macam member aku tadi yer.

Bookmark and Share

5 comments:

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

thank YUNI.. 1 nasihat yang berguna

Watierman said...

Apa-apapun bersederhanalah....kalau ikutkan hati nak round kat depan lappy ni satu hari...tapi siapa nak wat kerja rumah kat Akak kan...just be yourself...don't try to be someone else...sebab tu Akak tak kisah bagi tahu hal sebenar...dah tua umur 43 tahun suri rumah sepenuh masa...nak panggil Akak pun tak pe nak panggil makcik pun boleh...tapi ramai yg tak ikhlas & suka menyamar tol tak???

Jaga diri Yuni baik2 okay! TQ for sharing!!

Budak Malu818 said...

wah2..btol punyer,dayus lelaki 2?
siap,tinggalkan note lafaz talak plak..
alang2,baik ym ajer lafaz talak 1..
nasihat,dari sorang laki untuk perempuan2 kt luar sana..

hati2,ngn mulut manis lelaki..
jage hati tuh,elok2..
jangan cair ngn ayat2 manis ney..
baik la,carik yang xpndai berkata2..
actions,speak louder than word..
(pergh,axn tags bleh ader kt cney plak)

^_^

U-Nie_sYa said...

yup cari yg bukan mulut manis la..hehe
n lagi satu pada gurl kat luar sane keraskan hati jgn mudah cair..

amir said...

wah~.....hehe dasat

Chat Zone

...My melody...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

...Visitor...

...Since 14 March 2010... free counters