CLicK IkLaN DiSiNi SanGaT BeSt..!!

Followers

Tuesday, November 17, 2009

AnGkArA SeLiPaR..

Selipar oh selipar..!!jasamu sungguh banyak kerana menjadi alas atau perisai pada tapak kaki dari terkena kotoran dan tercedera..Tapi hati-hati juga dalam memilih selipar untuk dipakai seharian. Carilah selipar mengikut kesesuaian kaki.

Nak di jadikan cerita..bukan saja-saja nak buat entry pasal selipar ini tapi ada kisah disebalik selipar. Mungkin setiap orang ada kisah dan pengalaman yang tersendiri dengan selipar yang you all pakai.

Aku juga ada kisah yang hendak dikongsi dengan you all berkenaan dengan selipar. Kelakar ada, sedih pun ada dan termasuk sakit pun ada, jadi macam-macam ada.hehe



lukisan selipar yang tak berapa nak jadi...hehe

Kisah 1

Time aku berjalan dengan santai dengan selipar yang aku pakai. Tiba-tiba ada benda yang memijak belakang selipar aku. Aku hilang keseimbangan badan dan akhirnya..Aku jatuh tersungkur..dush!! Aku terkejut dengan apa yang berlaku sebab tiba-tiba je jatuh padahal aku jalan ok je..Masa itu aku rasa malu+sakit+geram glerr dengan orang yang buat aku jatuh tu tapi lepas dia minta maaf tak ada la aku tunjuk marah kat dia.

Kisah 2

Pada masa itu aku hendak melintas jalan dalam keadaan hujan renyai-renyai. Waktu itu keadaan jalan raya sesak jadi aku rasa dengan mudahnya aku dapat melintas jalan. Tapi apa yang aku sangka tidak semudah yang aku fikirkan. Sebabnya ketika aku dipertengahan jalan tiba-tiba selipar yang aku pakai putus. ' Ya Allah!!Tak kan la time nie jugak ko nak buat hal' aku hanya berkata didalam hati. Dengan muka selamba dan macam tak ada apa-apa aku menyeret selipar yang putus itu sampai ke tepi jalan tanpa menghiraukan orang yang memandang aku. Memang malu la tapi nak buat macam mana dah benda nak jadi. Nasib baik la dekat tempat kejadian itu ada kedai kasut.

Kisah 3

Kisah yang ketiga ini berlaku sewaktu aku baru habis kelas. Nak guna lif lambat sangat tunggu jadi aku menuruni tangga. Waktu aku sedang asyik berborak dengan kawan tiba-tiba aku rasa seperti selipar yang aku pakai tu licin dan akhirnya...Dup!!Aku tejatuh semasa menuruni 3 anak tangga yang terakhir, aku dengan tiba-tiba terjatuh secara menjunam terus pada anak tangga paling bawah. Rasa sakit jatuh tangga hanya Tuhan je la yang tahu dan terasa pening dan sakit dibahagian lutut dan dada. Disebabkan tak dapat nak tahan sakit, akhirnya aku menitiskan air mata tapi kejap je la. Nasib baik la time aku jatuh tu hanya aku berdua dengan kawan jadi tak ada la malu..huhu

Disebabkan selalu sangat jatuh, aku jadi fobia nak pakai selipar. Kalau pakai juga aku mesti rasa was-was dan akan bergerak dengan lebih berhati-hati. Gerun la nak jatuh lagi..=(

Ini sahaja kisah dan pengalaman aku dengan selipar-selipar yang buat malang pada aku..Ntah-ntah nasib aku yang malang nak salahkan selipar pulak..hehe

Apa-apa pun berhati-hatilah sewaktu berjalan dan pilihlah selipar yang selesa dan selamat dipakai..=)

6 comments:

myQza said...

pakailahselipar yg tidak brebahaya.. macam selipar ASADI..
ekekkekeke

Nur Diana said...

Heh.. Selipar getah sy pernah dimakan escalator di Giant.. Yee.. Sila jgn pakai selipar jepun sewaktu membeli belah di pasaraya yg ade escalator..

Tu nasib baik die tarik selipar je, kalo ditarik nye tumit aku tuh.. alamat berkerusi roda lah.. plg ringan pun pakai tompang.. haihh.. selipar.. selipar..

U-Nie_sYa said...

si Tedi : hehe..kalo cantik sy pakai la.

Yanne : haha..lagi dasyat cter yan..kesimpulannya pakai selipar mmg bahaya..huhu

amir said...

slipar tu x salah yun...yun yg jln mamai kowt~??...hehe

Watierman said...

Salam Yuni....ada juga si Tedi tu buat promosi ASADI...apa kelas..pakai lah CROC hehe...RM..ratusan ringgit..tak kan tak tahan kot!!!

U-Nie_sYa said...

amir : ntah la amir..salah selipar kot..hehe

kak wati : hehe..kalo nak pakai CROC mahal la kak..x mampu sy nk beli..=)

Chat Zone

...My melody...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

...Visitor...

...Since 14 March 2010... free counters