CLicK IkLaN DiSiNi SanGaT BeSt..!!

Followers

Sunday, January 10, 2010

BeRkaYuhLaH mEnUjU KeJaYaAn..

Sudah banyak yang aku baca berkenaan aktor dan aktres terkenal, tentang lelaki dan perempuan penghibur, tentang mereka yang suka hidup berpura-pura, sama ada yang masih hidup atau yang sudah mati. Mereka hanya mengejar kekayaan dan glamor semata-mata. Lantas aku berkata kepada diri sendiri,"Mengapa mereka sebodoh itu?"

Mengapa umur yang singkat dan terbatas ini akan kita habiskan dengan kegiatan yang sia-sia dan tidak berfaedah bahkan ia akan mengheret kita kepada kehampaan dan maksiat. Adakah kita mempunyai umur yang lain? Adakah kita mempunyai perjanjian dengan Allah bahawa kita tidak akan mati.?? Demi Allah, ini mustahil!!

Marilah kita berkayuh bersama-sama menuju kejayaan. Jadi kita perlu berhati-hati, perbaikilah cara hidup kita, luruskan segala hal yang salah, bergabunglah bersama kafilah yang benar dan naiklah ke dalam kapal keselamatan.

2 comments:

L.Lawlett said...

mungkin sebab sifat keduniaan dah jadi sarang dalam kepala kita ,mungkin sebab tu popular tu penting.dan yang lain, mungkin itu cuma sebagai minat .

Anonymous said...

kebanyakkan manusia skrg hanya mengejar duniawi dari akhirat..

Chat Zone

...My melody...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

...Visitor...

...Since 14 March 2010... free counters